Strona główna logo
logo

W ZAKRESIE ŚWIADCZONYCH USŁUG ZAPEWNIAMY

 

Obsługę prawną Wspólnoty Mieszkaniowej

 

  • sprawdzenie, zweryfikowanie i uporządkowanie stanu prawnego nieruchomości
  • prowadzenie, przechowywanie i zabezpieczenie dokumentacji prawnej nieruchomości (kopie aktów notarialnych, odpisy z ksiąg wieczystych, wypis z ewidencji gruntów, itp.)
  • nadzór nad terminowością i prawidłowością realizacji umów w zakresie obsługi eksploatacyjnej i technicznej nieruchomości wspólnej
  • opracowywanie uchwał, instrukcji i regulaminów wewnętrznych Wspólnoty Mieszkaniowej (Porządek Domowy, Statut itp.)
  • egzekwowanie uprawnień właścicieli z tytułu gwarancji i rękojmi na części wspólne nieruchomości oraz innych zobowiązań dotyczących części wspólnych

 

Obsługę eksploatacyjną i techniczną Wspólnoty Mieszkaniowej

 

  • prowadzenie i bieżącą aktualizację ewidencji lokali i ich użytkowników
  • zapewnienie bieżącej, nieprzerwanej obsługi eksploatacyjnej nieruchomości wspólnej poprzez: wyszukiwanie usługodawców, negocjowanie warunków zawieranych umów, kontrolę jakości ich wykonania
  • nadzór nad zapewnieniem należytego porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali
  • utrzymanie należytego porządku i czystości terenu działki oraz chodników wzdłuż osiedla w sposób wynikający z zawartych umów i obowiązujących przepisów
  • organizowanie bieżącej konserwacji oraz prowadzenie nadzoru nad usługodawcami w zakresie podjętych działań awaryjnych, remontowych i inwestycyjnych
  • nadzór nad przeprowadzaniem kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości oraz urządzeń stanowiących jej wyposażenie, zgodnie z wymogami prawa budowlanego (przeglądy okresowe, roczne i pięcioletnie, ekspertyzy techniczne)
  • zapewnienie warunków bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej zgodnie z wymogami przepisów prawa budowlanego
  • informowanie Zarządu Wspólnoty o aktualnych potrzebach, dotyczących stanu technicznego, eksploatacyjnego i finansowego nieruchomości
  • występowanie do właścicieli lokali z wnioskiem o zezwolenie na wstęp do lokalu, ilekroć jest to niezbędne do przeprowadzenia konserwacji, remontu albo usunięcia awarii w nieruchomości wspólnej, a także w celu wyposażenia budynku, jego części lub innych lokali w dodatkowe instalacje
  • prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości, wymaganej przepisami prawa budowlanego
  • przygotowywanie zapytań ofertowych i organizowanie postępowania ofertowego dla wykonania poważniejszych prac ze środków Wspólnoty
  • przygotowywanie dokumentacji ofertowej dla potrzeb decyzyjnych Zarządu Wspólnoty.

 

Obsługę finansową Wspólnoty Mieszkaniowej

 

  • kompleksową obsługę finansowo-księgową, przy wykorzystaniu nowoczesnego oprogramowania, umożliwiającą właścicielom lokali pełną kontrolę nad finansami Wspólnoty
  • rozliczanie usług świadczonych na rzecz nieruchomości wspólnej na podstawie umów zawartych przez Wspólnotę, bądź w jej imieniu
  • prowadzenie ksiąg Wspólnoty
  • sporządzanie wymaganych sprawozdań miesięcznych, rozliczeń z US i ZUS;
  • sporządzanie bilansu i rocznego sprawozdania finansowego
  • przygotowanie projektu rocznego i wieloletniego planu gospodarczego (rzeczowo-finansowego) zarządzania nieruchomością wspólną, włączając korektę tego planu
  • wystawianie faktur i innych dokumentów
  • pobieranie należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości
  • windykacja należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości oraz windykacja opłat od właścicieli lokali z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów, funduszu remontowego łącznie z przygotowaniem wystąpień Zarządu Wspólnoty w postępowaniu upominawczym lub sądowym, na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Wspólnotę lub na podstawie stosownej uchwały
  • przygotowywanie poświadczeń i zaświadczeń właścicielom lokali
  • przygotowywanie cyklicznych informacji o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz o przychodach
  • zapewnienie w imieniu i na rzecz Wspólnoty terminowego opłacania podatków, ubezpieczeń i innych opłat publiczno-prawnych przypadających na nieruchomość wspólną
  • lokowanie wolnych środków finansowych znajdujących się na funduszu remontowym Wspólnoty, pozwalające na ochronę finansów Wspólnoty przed inflacją oraz w miarę możliwości uzyskiwanie dodatkowych pożytków
  • analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych

 

Obsługę zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej

 

  • zwoływanie zebrań sprawozdawczych Wspólnoty mieszkaniowych zgodnie z Ustawą o własności lokali
  • przygotowywanie zebrań włączając w szczególności zapewnienie lokalu umożliwiającego odbycie zebrania oraz przygotowanie porządku zebrania i projektów uchwał Wspólnoty Mieszkaniowej
  • zawiadamianie właścicieli lokali na piśmie o terminie, miejscu i porządku zebrania zgodnie z Ustawą o własności lokali
  • obsługa zebrań Wspólnoty, włączając w szczególności prowadzenie zebrania protokołowanie jego przebiegu oraz liczenie głosów
  • zbieranie indywidualnie oddawanych głosów w sprawach uchwał Wspólnoty
  • powiadamianie drogą pisemną każdego właściciela o podjętych uchwałach
  • prowadzenie rejestru podjętych uchwał